01 Kasım

2012
125x125 200x90

120x600

, kas ve iskelet sistemi üzerinde meydana gelebilecek her çeşit hastalığı içerisinde barındırmaktadır. Üzülerek söylemeliyiz ki, tıp alanında en çok karşılaşılan rahatsızlıklar ortopedi alanında meydana gelmektedir.

Vücudumuz da aktif olarak kullandığımız ayak, bacak, kol, kaslar, kalça, kemik ve benzeri organlarda sayamayacağımız kadar çok hastalık meydana gelmektedir. Bu hastalıkların bir kısmı doğuştan, bir kısmı zaman içerisinde vücudun yaşlanmasıyla, bazıları ise dış etkenler ile meydana gelmektedir.

Ortopedi hastalıklarından en önemlileri kemiklerde meydana gelen kırıklardır. Kırıkların tedavisinde alçıya alma yada cerrahi protez ameliyatları ile müdahale edilmektedir. Tedavi süreci ise hastalığın çeşidine göre farklı süreler de iyileşme göstermektedir. Tıp ve teknoloji alanında meydana gelen gelişmeler ile pek çok ortopedi ameliyatı yapılmakta ve kırılan yada kesilen kemiğin yerine, protez, tel, çivi benzeri parçalarla ilave edilerek rahatsızlanan uzvun yeniden canlandırılması sağlanmaktadır. Çocuk ortopedisi denilen bir diğer hastalık grubu, genellikle doğuştan kaynaklanan kalça çıkıkları, cücelik gibi rahatsızlıkların tedavisini ele almaktadır.

Bir kısım Ortopedi rahatsızlıkları yaşlanmaya bağlı olarak meydana gelen kemik erimesi, omurga cerrahisi ve benzeri rahatsızlıkları kapsamaktadır. Yaşın ilerlemesine bağlı olarak kemikler eğilmeye ve küçülmeye başlamaktadır. Gerekli durumlarda cerrahi müdahale gerekmektedir. Ortopedi rahatsızlıkları içerisinde sayabileceğimiz düz tabanlık,   kemik erimesi, kamburluk, kireçlenme, romatizma gibi pek çok hastalık yer almaktadır. Belirtilen bu hastalıklar doktor kontrolünde tedavi edilmeli ve ihmale gelmemelidir.

Daha önce de belirtildiği gibi ayakta kalabilmemiz için meydana getirilen iskelet sistemimiz ne kadar iyi korunursa, o derece rahat bir hayat sürebiliriz.

Gelen Aramalar:ortopedi hastalıkları,ortopedi rahatsızlıkları

Yorum Yapın !